Biznesplan,
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Kawiarnia Literacka „Meridian” Spółka jawna
Rynek Wielki 6
22- 400 Zamość
Tel. (84) 6647583
Adres WWW: www.meridian.up.pl
Zawartość
Streszczenie
„Meridian” będzie kawiarnia literacka, założona przez grupę przyjaciół. U nas będzie można przy nastrojowej muzyce lub w kompletnej ciszy poczytać ukochane książki. Będziemy mieli największe zbiory książek w całym mieście, które na bieżąco będą poszerzane o nowe tytuły.
Posiadamy własny lokal o powierzchni 600m2 i kapitał własny w wysokości 1mln złotych. Lokal jest zlokalizowany w atrakcyjnym miejscu na starówce, blisko przystanku głównych linii autobusowych w mieście.
Naszym celem jest zaoferowanie potencjalnym klientom chwili relaksu i spokoju. Dodatkowym atutem będzie specyficzny wystrój lokalu, tworzący charakterystyczny nastrój prywatności. Dzięki temu klienci będą się rozkoszować nastrojem intymności i prywatności, dzięki czemu lektura stanie się jeszcze przyjemniejsza. Obsługa będzie starać się pomóc w każdej sytuacji, ale zarazem nie przeszkadzać klientom. W menu pojawi się szereg gorących i zimnych napojów z całego świata (włączając w to także napoje alkoholowe lecz o niskim jego stężeniu do 20%), będziemy oferować różne wariacje m.in. kawy i herbaty i wiele innych. Zamierzamy także organizować wieczorki autorskie, na których czytelnicy będą mogli się spotykać z autorami ulubionych książek(planujemy zapraszać „gwiazdy” polskiej i zagranicznej literatury). W ramach wieczorków będziemy także umożliwiać młodym artystom zaprezentowanie się na forum. Lokal będzie otwarty 7 dni w tygodni w godzinach od 9.00 do 24.00.
Część I- Opis przedsięwzięcia1-Dane przedsiębiorstwa:Kawiarnia „Meridian” spółka jawna
Przedmiot działalności- działalność gastronomiczno- kulturalna
Siedziba:
Rynek Wielki 6
22- 400 Zamość
Tel. (84) 6647583
Adres WWW: www.meridian.up.pl
Wspólnicy:
Jan Kowalski ul. Wyszyńskiego 22\3 22- 400 Zamość- prezes
Piotr Nowak ul. Kilińskiego 12\4 22- 400 Zamość vice- prezes ds. marketingu i public- relations
Anna Perec ul. Sienkiewicza 11\6 22- 400 Zamość - główna księgowa
2-Podstawowe cele działalnościv Zaspokojenie potrzeb klientów
v Oferowanie rozwoju kulturalnego klientom
v Realizacja marzeń o własnym biznesie
v Ugruntowanie pozycji na rynku w Zamościu
v Zdobycie lojalności klientów
3-Oferowne usługi:
v Kawiarnia- oferowane będą ciepłe i zimne napoje z całego świata (w tym napoje alkoholowe)
v Czytelnia- możliwość poczytania przy „kawie” lub innych napojach
v Biblioteka- możliwość wypożyczenia książek do domu
v Organizacja wieczorków autorskich- spotkanie z autorami, dyskusje na temat twórczości
v Organizacja wieczorów młodych talentów- pozwolenie młodym, zdolnym artystom na prezentacje swoich utworów
Część II- Analiza rynku i plan marketingowy1- Obecni konkurenci:
Najsilniejszym konkurentem jest firma o praktycznie identycznym zakresie usług mająca swoja siedzibę przy starówce. Jest to dość nowa firma więc zawczasu musimy przekonać potencjalnych klientów o wyższości naszej kawiarni i udowodnieniu lepszej jakości i ceny oferowanych usług.
Za konkurencję trzeba też traktować małe restauracje i kawiarnie w obrębie Rynku Wielkiego, choć oferują one tylko usługi gastronomiczne to już dość długo funkcjonują na tym rynku i z nimi trudniej będzie walczyć o klienta. Tu tez musimy sięgnąć po nasze największe atuty jakość i cenę.
2-Potencjalni klienci
Naszą ofertę kierujemy do osób w każdym wieku i z wszystkich „klas” społecznych. Doskonała lokalizacja w samym centrum miasta znacznie ułatwia dotarcie do klientów.
3- Promocja
v Reklama w lokalnym radiu: Radio Eska, Radio Złote Przeboje
v Reklama w lokalnej prasie: Tygodnik Zamojski, Dziennik Wschodni, Kronika Tygodnia
v Ulotki rozdawane na terenie całego miasta (z rabatami 5%,10%,15%)
v Szyld nad lokalem
v Strona internetowa i reklama w Internecie
Część III- Analiza SWOT1-Szansev Duży rozwój kultury w mieście
v Miasto staje się bardziej atrakcyjne pod względem kulturalnym
v Przyjazd do miasta sławnych artystów
v Zmiana sposobów spędzania czasu wolnego
2- Zagrożeniav Konkurencja ze strony barów i restauracji mieszczących się na terenie „Starówki”
v Mała popularność
v Wzrost bezrobocia powodujący ubożenie części społeczeństwa
3- Mocne stronyv Wysoka jakość oferowanych usług
v Wysokie kwalifikacje członków spółki
v dobra lokalizacja w centrum miasta, na Starówce, wśród największych zabytków
v dobra komunikacja - w pobliży przystanek autobusowy głównych linii autobusowych w mieście
v oferowanie produktów i usług w atrakcyjnych cenach
v akceptacja kart płatniczych i czeków
4- Słabe strony
v konieczność zbudowania pozytywnego wizerunku
v trudności ze zdobyciem pierwszych klientów
Część IV- Analiza techniczna1- Struktura organizacyjna:
v Jan Kowalski ul. Wyszyńskiego- prezes
v Piotr Nowak ul. Kilińskiego-vice prezes ds. marketingu i public- relations
v Anna Perec ul. Sienkiewicza- główna księgowa
2- Struktura zatrudnienia:v 4 kelnerki
v 2 barmanów
v 2 sprzątaczki
Część V- Harmonogram działańv Założenie działalności gospodarczej
v Wynajem firmy remontowej
v Nabycie materiałów remontowych
v Remont lokalu
v Zakup mebli i akcesoriów
v Urządzenie lokalu
v Montaż komputerów i zabezpieczeń
v Wybór dostawców
v Podpisanie umów z dostawcami
v Zatrudnienie personelu
v Wprowadzenie personelu
v Otwarcie działalności
2 | Strona
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
-
Pokrewne
- Index
- Bezpieczenstwo Unixa w Internecie (www.cuwroclaw.blogspot.com), Biblioteka Konesera
- Biscotti z migdałami i morelą, âĄâĄâĄ CIASTA âĄâĄâĄ
- Biznes plan,
- Bella znaczy piekna, Harlequin-romans historyczny, Harlequin romans
- Bezprzewodowe Słuchawki, SCHEMATY
- Before.I.Disappear.2014.WEB-DL.X264.AC3.CrEwSaDe, Zanim Znikne (2014) IMDb 7.2
- Behringer Fcb1010 - Setup To Work With V-Amp, PROGRAMY MUZYCZNE
- Biblia handlowca, techniki sprzedaży (neowarez)
- Biuletyn PISM 2002 - 89. Konflikt cypryjski a proces rozszerzania UE, konflikt cypryjski
- Betty Neels - To się zdarza tylko raz, Ebook
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- loviesia2000.opx.pl