Biznesplan,

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

 

Kawiarnia Literacka „Meridian” Spółka jawna

Rynek Wielki 6

22- 400 Zamość

Tel. (84) 6647583

Adres WWW: www.meridian.up.pl

 

Zawartość

Streszczenie

„Meridian” będzie kawiarnia literacka, założona przez grupę przyjaciół.  U nas będzie można  przy nastrojowej muzyce lub w kompletnej ciszy poczytać ukochane książki. Będziemy mieli największe zbiory  książek w całym mieście, które na bieżąco będą poszerzane o nowe tytuły.

Posiadamy własny lokal o powierzchni 600m2 i kapitał własny w wysokości  1mln złotych. Lokal jest zlokalizowany w atrakcyjnym miejscu na starówce, blisko przystanku głównych linii autobusowych w mieście.

Naszym celem jest zaoferowanie potencjalnym  klientom chwili relaksu i spokoju. Dodatkowym atutem będzie specyficzny wystrój lokalu, tworzący charakterystyczny nastrój prywatności. Dzięki temu klienci będą się rozkoszować nastrojem intymności i prywatności, dzięki czemu lektura stanie się jeszcze przyjemniejsza. Obsługa będzie starać się pomóc w każdej sytuacji, ale zarazem nie przeszkadzać klientom. W menu pojawi się szereg gorących i zimnych napojów z całego świata (włączając w to także napoje alkoholowe lecz o niskim jego stężeniu do 20%), będziemy oferować różne wariacje m.in. kawy i herbaty i wiele innych. Zamierzamy także organizować wieczorki autorskie, na których czytelnicy będą mogli się spotykać z autorami ulubionych książek(planujemy zapraszać „gwiazdy” polskiej i zagranicznej literatury). W ramach wieczorków będziemy także umożliwiać młodym artystom zaprezentowanie się na forum. Lokal będzie otwarty 7 dni w tygodni w godzinach od 9.00 do 24.00.

Część I- Opis przedsięwzięcia1-Dane przedsiębiorstwa:

Kawiarnia „Meridian” spółka jawna

Przedmiot działalności- działalność gastronomiczno- kulturalna

Siedziba:

Rynek Wielki 6

22- 400 Zamość

Tel. (84) 6647583

Adres WWW: www.meridian.up.pl

Wspólnicy:

Jan Kowalski ul. Wyszyńskiego 22\3 22- 400 Zamość- prezes

Piotr Nowak ul. Kilińskiego 12\4 22- 400 Zamość vice- prezes ds. marketingu i public- relations

Anna Perec ul. Sienkiewicza 11\6 22- 400 Zamość - główna księgowa

2-Podstawowe cele działalności

v    Zaspokojenie potrzeb klientów

v    Oferowanie rozwoju kulturalnego klientom

v    Realizacja marzeń o własnym biznesie

v    Ugruntowanie pozycji na rynku w Zamościu

v    Zdobycie lojalności klientów

 

3-Oferowne usługi:

v    Kawiarnia- oferowane będą ciepłe i zimne napoje z całego świata (w tym napoje alkoholowe)

v    Czytelnia- możliwość poczytania przy „kawie” lub innych napojach

v    Biblioteka- możliwość wypożyczenia książek do domu

v    Organizacja wieczorków autorskich- spotkanie z autorami, dyskusje na temat twórczości

v     Organizacja wieczorów młodych talentów- pozwolenie młodym, zdolnym artystom na prezentacje swoich utworów

 

 

Część II- Analiza rynku i plan marketingowy1- Obecni konkurenci:

Najsilniejszym konkurentem jest firma o praktycznie identycznym zakresie usług mająca swoja siedzibę przy starówce. Jest to dość nowa firma więc zawczasu musimy przekonać potencjalnych klientów o wyższości naszej kawiarni i udowodnieniu lepszej jakości i ceny oferowanych usług.

Za konkurencję trzeba też traktować małe restauracje i kawiarnie w obrębie Rynku Wielkiego, choć oferują one tylko usługi gastronomiczne to już dość długo funkcjonują na tym rynku i z nimi trudniej będzie walczyć o klienta. Tu tez musimy sięgnąć po nasze największe atuty jakość i cenę.

 

 

 

 

 

2-Potencjalni klienci

Naszą ofertę kierujemy do osób w każdym wieku i z wszystkich „klas” społecznych.  Doskonała lokalizacja w samym centrum miasta znacznie ułatwia dotarcie do klientów.

 

3- Promocja

v    Reklama w lokalnym radiu: Radio Eska, Radio Złote Przeboje

v    Reklama w lokalnej prasie: Tygodnik Zamojski, Dziennik Wschodni, Kronika Tygodnia

v    Ulotki rozdawane na terenie całego miasta (z rabatami 5%,10%,15%)

v    Szyld nad lokalem

v    Strona internetowa i reklama w Internecie

Część III- Analiza SWOT1-Szanse

v    Duży rozwój kultury w mieście

v    Miasto staje się bardziej atrakcyjne pod względem kulturalnym

v    Przyjazd do miasta sławnych artystów

v    Zmiana sposobów spędzania czasu wolnego

2- Zagrożenia

v    Konkurencja ze strony barów i restauracji mieszczących się na terenie „Starówki”

v    Mała popularność

v    Wzrost bezrobocia powodujący ubożenie części społeczeństwa

3- Mocne strony

v    Wysoka jakość oferowanych usług

v    Wysokie kwalifikacje członków spółki

v    dobra lokalizacja w centrum miasta, na Starówce, wśród największych zabytków

v    dobra komunikacja - w pobliży przystanek autobusowy głównych linii autobusowych w mieście

v    oferowanie produktów i usług w atrakcyjnych cenach

v    akceptacja kart płatniczych i czeków

 

4- Słabe strony

v    konieczność zbudowania pozytywnego wizerunku

v    trudności ze zdobyciem pierwszych klientów

 Część IV- Analiza techniczna

 

1- Struktura organizacyjna:

v    Jan Kowalski ul. Wyszyńskiego- prezes

v    Piotr Nowak ul. Kilińskiego-vice prezes ds. marketingu i public- relations

v    Anna Perec ul. Sienkiewicza- główna księgowa

2- Struktura zatrudnienia:

v    4 kelnerki

v    2 barmanów

v    2 sprzątaczki

Część V- Harmonogram działań

v    Założenie działalności gospodarczej

v    Wynajem firmy remontowej

v    Nabycie materiałów remontowych

v    Remont lokalu

v    Zakup mebli i akcesoriów

v    Urządzenie lokalu

v    Montaż komputerów i zabezpieczeń

v    Wybór dostawców

v    Podpisanie umów z dostawcami

v    Zatrudnienie personelu

v    Wprowadzenie personelu

v    Otwarcie działalności

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

2 | Strona

 

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • braseria.xlx.pl
  •