Biznes plan - przedsiębiorstwo, biznes plan i inne rzeczy do czytania

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BIZNES  PLAN

„INWESTBRUK S.A. ”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

SPIS  TREŚCI:

 

I.                      WPROWADZENIE

1.                      Cel i zakres inwestycji

2.                      Metodologia analiz

II.                  PODSUMOWANIE

III.                PREZENTACJA  FIRMY

1.                      Historia firmy i informacja adresowa

2.                      Zamierzenia na przyszłość

3.                      Struktura organizacyjna

4.                      Potencjał przedsiębiorstwa

5.                      Sytuacja ekonomiczno – finansowa przedsiębiorstwa

IV.                PREZENTACJA  PRZEDSIĘWZIĘCIA  INWESTYCYJNEGO

1.                      Wykonawcy inwestycji

2.                      Cele przedsięwzięcia inwestycyjnego

3.                      Zakres rzeczowo – wartościowy inwestycji

4.                      Źródła finansowania

5.                      Kalendarz organizacyjny

6.                      Plan techniczny

V.                   KONCEPCJA  MARKETINGOWA

1.                      Analiza makrootoczenia

2.                      Analiza mikrootoczenia

3.                      Mix marketingowy

VI.              ANALIZA FINANSOWO – EKONOMICZNA

1.                      Założenia do analizy

2.                      Analiza finansowa przedsięwzięcia inwestycyjnego

3.                      Ocena przedsięwzięcia             

VII.     ANEKS

 

I .   WPROWADZENIE

 

 

Niniejsza praca ma na celu prezentację wyników  spółki „INWESTBRUK”              w latach 1997 – 1998 w ujęciu rocznym.

„INWESTBRUK” prowadzi produkcję materiałów budowlanych od 1990 roku.

Zajmuje wysoką pozycję na rynku zachodnio – środkowej Polski ze względu na jakość wyrobów , bogactwo asortymentowe , a przede wszystkim ze względu na moc produkcyjną z nowoczesnych linii produkcyjnych niemieckich firm HENKE i OMAG.

Spółka ma zamiar ugruntować swoją pozycję na rynku poprzez rozszerzenie zakresu produkowanych materiałów budowlanych o produkcję kostki brukowej.

Służyć temu mają poniższe przedsięwzięcia:

-         otrzymanie kredytu  , który zostanie przeznaczony na budowę hali produkcyjnej i jej wyposażenie

-         ulepszenia technologiczne

-         zwiększenie ilości środków transportu do przewożenia materiałów i produktów

Program inwestycyjny będzie w głównej  mierze finansowany ze środków pozyskanych z kredytu bankowego.

Jednocześnie w przypadku wystąpienia dalszych potrzeb inwestycyjnych nieprzewidzianych w przedstawionym biznes planie , zgodnych ze strategią działania spółki , nakłady inwestycyjne niezbędne do realizacji będą sfinansowane ze środków własnych spółki .

 

 

 

 

 

 

I. 1.  CEL  I  ZAKRES  INWESTYCJII

 

CEL:             

Spółka zamierza wejść na rynek z produktami pochodzącymi z wytwórni kostki brukowej , która będzie oferowała asortyment kostki zgodnie z życzeniami klienta tak od strony formy jak i rozwiązań kolorystycznych.

 

ŚRODKI  REALIZACJI  CELU:

-         Budowa hali produkcyjnej w oparciu o technologię czołowego producenta europejskiego

-         Rozbudowa węzła betoniarskiego

-         Przygotowanie zbytu , w pierwszej kolejności na samą kostkę , a później na pozostały asortyment tj. krawężniki , obrzeża itp.

-         Zorganizowanie własnej grupy wykonawczej , która będzie oferowała kompleksową usługę tj. wraz z wykonawstwem robót

-         Rozbudowa kanałów dystrybucji poprzez uzyskanie nowych pośredników i hurtowników

-         Uruchomienie własnych składów kostki brukowej

-         Dalsze doskonalenie jakości produktów

-         Wprowadzanie nowych produktów i produktów uzupełniających

-         Wprowadzenie nowoczesnego systemu zarządzania marketingowego.

 

Zarząd spółki systematycznie usprawnia procesy zarządzania , zwracając główną uwagę na racjonalizację systemu informacyjnego i informatycznego. Spółka  będzie eksploatować nowoczesny , wielostanowiskowy program komputerowy , który umożliwi systematyczną kontrolę wszystkich istotnych wskaźników finansowych spółki. Spółka opracowała i wdrożyła system controlingu. Obecnie spółka pracuje nad wprowadzeniem systemu informacji marketingowej , którego zadaniem będzie stałe śledzenie procesów zachodzących w otoczeniu rynkowym

przedsiębiorstwa. Spółka szkoli pracowników w celu podniesienia jakości produkcji , świadomości pracowników i ich zaangażowania w działalność przedsiębiorstwa. Szkolenia stanowią pierwszy etap przygotowujący firmę do uzyskania certyfikatu ISO 9002.

 

UZASADNIENIE  DLA  INWESTYCJI :

 

-         niezastąpiony popyt na kostkę drogową , szczególnie na terenie Polski zachodniej

-         znikoma konkurencja na terenie Polski środkowej

-         posiadana własna żwirownia . Żwir  posiada bardzo dobre cechy wytrzymałościowe i dużą mrozoodporność. Tak więc istnieje możliwość obniżenia kosztów , dzięki czemu produkcja będzie konkurencyjna cenowo.

 

ODDZIAŁYWANIE  NA  ŚRODOWISKO

 

Inwestycja posiada bardzo minimalne ujemne oddziaływanie na środowisko i nie powinna w przyszłości stwarzać problemów z powyższego tytułu , zwłaszcza dlatego ,że firma jest podłączona do oczyszczalni ścieków.

 

ŻRÓDŁA  FINANSOWANIA  INWESTYCJI

 

Wyszczególnienie

Kwota

KREDYT

1.500.000

ŚRODKI WŁASNE

   236.000

RAZEM

1.736.000

 

 

I. 2.  METODOLOGIA  ANALIZ

 

Analizę strategiczna firmy przeprowadzono przy zastosowaniu metody SWOT przyjmując dziesięciostopniową skalę ocen.

 

SZANSE

 

WYSZCZEGÓLNIENIE

OCENA W SKALI 1-10

1.Kształtowanie popytu na kostkę bruk.

10

2.Poziom relacji z bankiem

8

3.Automatyzacja procesów technologicznych

9

4.Stworzenie nowych miejsc pracy

5

ŚREDNIA

8,0

 

 

Na pierwszym miejscu firma stawia na wzrost popytu na kostkę brukową. Wszelkie symptomy wskazują na dość duży wzrost wykorzystania tego produktu w przyszłości.

 

ZAGROŻENIA

 

WYSZCZEGÓLNIENIE

OCENA W SKALI 1-10

1.Brak ochrony krajowych producentów przed producentami zachodnimi wchodzącymi na rynek polski

8

2.Sezonowość sprzedaży

9

3.Ryzyko wzrostu cen surowca

7

4.Niestabilność przepisów podatkowych

5

ŚREDNIA

...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • braseria.xlx.pl
  •