Biznes plan - Salon fryzjerski (13 stron) 2003, LO

[ Pobierz całość w formacie PDF ]

 

 

 

 

 

 

Biznes Plan
Salon Fryzjersko – Kosmetyczny

 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 

SPIS TREŚCI

·         I. GENEZA  POWSTANIA

·         II. PREZENTACJA

§         Opis inwestycji

§         Charakterystyka przedsiębiorcy

§         Charakterystyka kadry pracowniczej

 

·         III. ROZPOZNANIE  RYNKU

§         Ocena konkurentów

 

·         IV. PLAN MARKETINGOWY

§         Plan budżetu

§         Szanse i zagrożenia w realizacji pomysłu

§         Silne i słabe strony w projektowaniu firmy

 

·         V. PERSONEL FIRMY

§         Struktura organizacyjna firmy

§         Plan zatrudnienia

§         Wynagrodzenie

 

·         VI. TECHNICZNO   ORGANIZACYJNY PLAN  DZIAŁANIA

§         Kalendarz Organizacyjny

 

·         VII. ANALIZA   FINANSOWA OPŁACALNOŚCI  PRZEDSIĘWZIĘCIA.

§         Kapitał niezbędny do uruchomienia przedsięwzięcia

§         Łączne koszty początkowe

§         Miesięczne koszty działalności

§         Rachunek zysków i strat

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I.   Geneza powstania pomysłu.

 

 

Zamiarem naszym jest stworzenie salonu fryzjersko- kosmetycznego,
któremu towarzyszyłyby elementy nowatorskie.

              Pomysł ten powstał przede wszystkim w wyniku obserwacji otoczenia.
Wynika z nich, że na terenie gdzie chciałybyśmy go zrealizować, nie powstał taki salon piękności, gdzie oprócz podstawowych zabiegów upiększających, główną
ofertą byłoby profesjonalne doradztwo w zakresie doboru koloru włosów oraz
sposobu ich uczesania dla indywidualnych potrzeb i oczekiwań klientów.

Ponadto w tego typu zakładach poważnym problemem jest długi czas
trwania poszczególnych zabiegów. Aby to w pewnym sensie zniwelować i
uprzyjemnić większość salonów ogranicza się do zaoferowania nie zawsze aktualnej i poczytnej prasy.

              Ważnym powodem, który przyczynił się do powstania tego pomysłu są nasze własne spostrzeżenia. Kobiety mieszkające w Bielawie i w pobliskich
miejscowościach, chcąc skorzystać z profesjonalnych, kompleksowych usług tego typu muszą wybierać salony w większych ośrodkach miejskich m. in. We Wrocławiu czy Wałbrzychu.
Pomyślałyśmy więc, dlaczego nie otworzyć takiego salonu w Bielawie.

              Nie chciałybyśmy podważać jakości usług oferowanych w tejże miejscowości w istniejących już salonach kosmetycznych i fryzjerskich, lecz żaden z nich nie
poleca kompleksowych usług, dających oszczędność czasu i pieniędzy.

Firma, którą chciałybyśmy założyć miałaby charakter usługowy. Bardzo duży nacisk położyłybyśmy na wysoką jakość świadczonych usług i profesjonalnej porady w zakresie doboru koloru włosów, fryzury i makijażu.

              Ogromnie istotnym i pozytywnym elementem tychże usług byłoby aktywne uczestnictwo klienta w tworzeniu swojego wizerunku. Nie byłby on skazany
wyłącznie na własną wyobraźnię bądź wskazówki wizażystki czy fryzjera.

Dawałoby mu to możliwość na samoocenę zaprezentowanych cech własnego zewnętrznego wyglądu na ekranie monitora, dokonanie pewnych uwag, korekt przed podjęciem ostatecznych decyzji związanych np. ze skróceniem długości
włosów, zmiany ich koloru itp.

 

 

 

 

 

II. Prezentacja
 

► Charakterystyka przedsiębiorcy.

 

              Planujemy zostać właścicielkami firmy, której przedmiotem działania nie jest dziedzina oparta na własnych doświadczeniach, ale wyłącznie zainteresowaniach. Pomimo to zamierzamy pogłębić swą wiedzę w tej branży. Najważniejszym atutem, który pozwala nam na podjęcie decyzji dotyczącej założenia prywatnego
przedsiębiorstwa jest umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach, odporność psychiczna, wiara we własne siły, a także pewność iż posiadamy cechy dobrych
organizatorów. To wszystko sprawia, iż będziemy wytrwale dążyć do realizacji
wytyczonego celu przy współpracy z właściwie dobraną i doświadczoną kadrą
pracowniczą. Osoba, której powierzymy obowiązki kierownika, menagera,
pracownika, musi spełnić następujące warunki:

-         doświadczenie w zawodzie kosmetyczki bądź fryzjerki, posiadająca certyfikaty
i wszelkiego rodzaju zaświadczenia dotyczące osiągniętych umiejętności;

-         umiejętność obsługi komputera;

-         zdolności organizacyjne, umiejętność pracy w grupie, poczucie taktu,
uprzejmość, cechy przywódcze.
Ponadto same realizujemy powyższe wymagania jak i również spełniając
wymogi kadry pracowniczej aktywnie będziemy spełniać się w tej firmie.

 

 

 

III. Rozpoznanie rynku.

 

Miejscem działania i rozwoju naszej firmy byłby rynek obejmujący obszar Bielawy i przyległych miejscowości. Poprzez ogłoszenia w prasie i radiu lokalnym oraz liczne ulotki reklamowe będziemy dążyły do zdobycia potencjalnych klientów wśród młodzieży, ale przede wszystkim nasza oferta będzie skierowana do szerokiej rzeszy kobiet bez względu na wiek. Dlatego naszymi - jak sądzimy - głównymi
klientami będą kobiety, ponieważ to one w zasadzie odwiedzają salony piękności.

              Oczywiście dla panów salon będzie stał otworem, a to ze względu na
różnorodność oferty.

              Musimy zaznaczyć, iż dochody ludności są dość istotnym czynnikiem w
rozwoju naszej działalności, gdyż tego typu usługi z natury zaliczane są do nie
najtańszych. Dlatego więc uważamy, że obszar naszej działalności, obejmuje
ludność, której dochody są na tyle wysokie, aby mogli oni skorzystać z naszych usług.

Na terenie interesującego nas miasta i przyległych miejscowości mieszka około 65 tysięcy osób. Jeżeli z naszej oferty korzystałyby przede wszystkim kobiety w różnym wieku oraz młodzież od 15 do 20 lat, to oznacza, że ilość naszych
potencjalnych klientów można by określić na poziomie około 25 tysięcy osób. Oczywiście dochody mieszkańców mające zdecydowany wpływ na ich sytuację
rodzinną znacznie zmniejszają ich rzeszę. Należy zauważyć, iż statystyczny
mieszkaniec wydaje na wszelkie usługi kosmetyczne oraz fryzjerskie około 300
złotych rocznie. To pozwala nam określić wartość tychże wydatków w skali roku, czyli rozmiary potencjalnego rynku, a mianowicie:

25 tys. osób x 300 zł.= 7 500 000 zł.

              Jak wiadomo sukces w życiu zawodowym jak i prywatnym w dużej mierze zależy od budowania sieci kontaktów. Należy również pamiętać, że zdobywanie kontaktów to jedna sprawa, a druga to ich utrzymanie.

              Znajdując swoje miejsce na rynku, będziemy dążyć do określenia swojej pozycji wśród istniejącej konkurencji.
 

► Ocena konkurentów.
Na rynku obejmującym obszar działalności naszego przedsięwzięcia nasz salon piękności musi stawić czoła pięciu miejscowym firmom, oferującym zbliżone usługi, choć nieidentyczne ze względu na brak ich kompleksowości. Lista naszych
największych konkurentów, z którymi w celu zaistnienia na rynku musimy podjąć
rywalizację przedstawia się następująco:

Salon Kosmetyczny „Izabella” (A) ul. Kościuszki, „Max” (B) ul. Marka, „Wenus” (C) ul. Piłsudskiego

 

 

Z danych miejscowego urzędu statystycznego wynika, że w powiecie
wrocławskim w ubiegłym roku wartość sprzedanych usług
kosmetyczno- fryzjerskich wyniosła 7, 20 mln zł. pozwala to ustalić ile wynosi
łączny udział konkurentów w rynku tych usług:

 

Ogólna wartość usług kosmetyczno- fryzjerskich sprzedanych w powiecie wrocławskim w ubiegłym roku

7, 20 mln zł

= 0, 96 czyli 96%

Potencjalny rynek usług kosmetyczno- fryzjerskich na tym obszarze

 

7, 50 mln zł

 


Teraz można ustalić, jaki udział w rynku będzie dostępny dla naszej firmy, czyli tzw. nie zajęty udział w rynku:

100%- 96% = 4%

 

Ponieważ cały potencjalny rynek wynosi 7, 5 mln zł, nasza firma może sprzedawać rocznie usługi kosmetyczno- fryzjerskie o wartości około 300 tys. zł.

Kolejnym etapem, który pozwoli nam zdecydować o podjęciu decyzji
związanej z zaistnieniem na nowym rynku jest dokonanie wstępnej prognozy
sprzedaży. Przewidując możliwość sprzedaży na poziomie 300 tys. zł rocznie nasz miesięczny obrót wyniósłby średnio 25 tys. zł. Uwzględniając zmiany popytu na usługi kosmetyczno- fryzjerskie w zależności od pory roku w pierwszych 12
miesiącach przewidujemy następujące wpływy ze sprzedaży.

 

 

Kolejny

Miesiąc

 

Wielkość

popytu

 

Czynniki

wpływające na popyt

Procent

docelowych obrotów

Całkowite   obroty         w złotych

STYCZEŃ

Słaby

Rozruch firmy

50

12 500

LUTY

...

[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • braseria.xlx.pl
  •